دايره‌المعارف خلبانان جنگ به نيمه رسيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دايره‌المعارف خلبانان جنگ به نيمه رسيد
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
دايره‌المعارفي شامل بيوگرافي، خاطرات و عکسهاي بيش از 120 خلبان فعال در دوران جنگ توسط امير سرتيپ احمد مهرنيا نوشته مي‌شود.

احمد مهرنيا نويسنده و از خلبانان نيروي هوايي ارتش در گفت و گو با مهر گفت: کتابي که در آن زندگينامه، خاطرات و عکس‌هايي از خلبانان ارتشي فعال در دوران جنگ آورده مي‌شود در حال تدوين است و تاکنون اطلاعات 60 نفر از خلبانان را نوشته‌ام.

وي افزود: همچنين اطلاعات 60 خلبان ديگر هم گردآوري شده است و به تدريج کار نگارش مطالب مربوط با آنها را انجام مي‌دهم. از ابتدا در نظر داشتم در جلد نخست اين مجموعه اطلاعات 114 خلبان را بياورم ولي از آنجا که حجم اطلاعات زيادتر از آن چيزي شده است که پيش‌بيني کرده بودم، ممکن است در اين عدد تجديد نظر شود.

نويسنده کتاب «حمله هوايي به الوليد» با اشاره به اينکه اين کتاب قرار است در قطع وزيري منتشر شود ، بيان کرد: آنچه تاکنون حروفچيني کرده ام براي هر نفر به طور متوسط 4 صفحه A4 شده است که شامل زندگينامه و دو خاطره از هر خلبان است و سپس تعدادي از عکس‌هاي آنها نيز بدان اضافه مي‌شود که در قالب صفحه کتاب براي هر نفر 7 تا 8 صفحه خواهد شد.

امير سرتيپ مهرنيا اضافه کرد: در نتيجه کتاب بين 800 تا هزار صفحه خواهد شد که بهتر است در دو جلد منتشر شود و به زودي درباره اينکه در هر جلد خاطرات و زندگينامه چند خلبان آورده شود تصميم‌گيري مي‌شود.

وي نام موقت کتاب را «خلبانان دفاع مقدس» اعلام کرده و درباره کتاب ديگري که در دست تدوين دارد اينگونه گفت:  کتابي درباره 24 ساعت نخست جنگ که با حمله عراق به ايران و پاسخ ما به آنها آغاز شد مي نويسم. در اين کتاب ماجراي 148 فروند هواپيماي نيروي هوايي که در تاريخ اول مهر سال 59 عمليت گسترده اي را عليه ارتش عراق انجام دادند، روايت مي شود.

اين پژوهشگر با اشاره به اينکه تدوين اين کتاب همچنان ادامه دارد ، توضيح داد: در صبح روز اول مهر عمليات مهمي توسط 140 فروند هواپيماي ارتش در عمق خاک دشمن انجام گرفت که تمامي خلبان‌هاي آن عمليات موفق شدند هدف‌هاي تعيين شده را بزنند. بعدازظهر آن روز هم 8 فروند هواپيماي ديگر به خاک دشمن نفوذ کردند که غالبا در کتاب‌ها از آنها ياد نمي‌شود ولي در اين کتاب که نام آن «8+140» است درباره آنها نيز صحبت مي‌شود.

مهرنيا عنوان کرد: البته درباره عمليات معروف به 140 هم تاکنون اطلاعات جامع و دقيقي در کتاب‌ها نيامده و اميدوارم بتوانم در کتابي که در دست تدوين است  آنچه را تاکنون گفته نشده است  روايت کنم البته در اين کتاب مجموعه‌اي از خاطرات روز اول جنگ تا پايان عمليات 140 را هم از زبان خلبانان آورده ام.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: